Jednou z důležitých věcí, kterou by měl kvalitní koordinátor BOZP při své činnosti na staveništi udělat, jsou reporty své práce. Na jejich základě pak může stavebník nebo investor jednoduše zjistit, jak si vlastně stavební projekt vede z hlediska bezpečnosti. V tomto článku vám ukážeme, jak takový report může vypadat, a jaké výhody pro investory a stavebníky může přinést.
Než si povíme cokoliv o reportování práce koordinátora, zopakujeme si, co je vlastně jeho úkolem. Lépe pak pochopíte, proč je vykazování jeho práce tak důležité.
„Úkolem koordinátora BOZP je, aby dozoroval dodržování zákonných požadavků na bezpečnost a ochranu zdraví při práci na stavbě.“
Práce koordinátora BOZP na stavbě začíná již při zahajování projektové dokumentace stavby (novinka od 1. 5. 2016), při které má na starost se podílet na zpracování projektové dokumentace stavby společně s projektantem. Měl by se již v zárodku stavby vyjadřovat k potenciálním bezpečnostním rizikům, které mohou být vidět právě už ve fázi zpracování projektu. Cílem je, aby se předešlo bezpečnostním hrozbám co nejdříve.
V druhé fázi musí koordinátor BOZP definovat závazná pravidla a požadavky na BOZP pro všechny osoby, které se jakýmkoliv způsobem účastní stavby. V této fázi musí koordinátor BOZP hledat také potenciální rizika týkající se bezpečnosti a zároveň se podílet na jejich odstraňování, ale též musí vést a pravidelně aktualizovat tzv. Plán BOZP.
V třetí fázi je úkolem koordinátora BOZP zejména dozorovat a kontrolovat dodržování všech nastavených pravidel a zásad BOZP, dále pak upozorňovat dodavatele a zhotovitele stavby na případná rizika a nedodržování BOZP. Koordinátor se také podílí na tvorbě harmonogramu jednotlivých kroků stavby a na organizaci kontrolních dnů.
Činností, které má koordinátor BOZP na staveništi povinnost provádět, je ale mnohem více. Kompletní informace se dočtete v našem článku Jak správně probíhá koordinace BOZP na stavbě?.
Nyní jsme vám v krátkosti představili, co je úkolem koordinátora, a to právě proto, abyste pochopili, že práce, kterou musí reportovat nebo prokazovat chcete-li, není úplně jednoduchá a navíc jí není málo.
Koordinátor musí komunikovat se všemi účastníky výstavby, zejména pak s investorem či zadavatelem stavby, zhotovitelem stavby, stavby-vedoucím, stavebním úřadem, oblastním inspektorátem práce, ale například také s projektantem stavby.
Pokud se chcete jako zadavatel nebo zhotovitel stavby v jeho práci alespoň základně orientovat, a očekáváte, že bude efektivní a ku prospěchu bezpečnosti celého stavebního projektu, musíte mít nekompromisní přehled nad jeho výkonem. To bývá ale mnohdy velice složité, protože málokdo se v té haldě papírů vyzná. Proto jsme přišli s řešením, kterému říkáme REPORT-SYSTEM. Pojďme si ho představit.
REPORT-SYSTEM je webová aplikace, která pomáhá při komunikaci mezi všemi členy stavebního týmu. Jde o unikátní online nástroj z dílny CRDR, díky kterému lze výrazně zvýšit efektivitu práce koordinátora BOZP na staveništi.
„Díky REPORT-SYSTEMu máte veškeré informace o bezpečnosti stavby na jednom místě.“
REPORT-SYSTEM umožňuje dohledat jakýkoliv zápis ze stavby - například foto-dokumentaci, plán BOZP, kontakty na všechny důležité osoby, oznámení o zahájení stavby apod. Umí také hlídat aktuální stav práce koordinátora BOZP na stavbě, pravidelně vás informuje o tom, zda se dodržují nastavená pravidla a povinnosti týkající se BOZP na staveništi. Dodržování těchto nařízení je pravidelně klasifikováno známkou, jako ve škole.
„REPORT-SYSTEM umožňuje investorovi stavby mít okamžitý přehled o stavu BOZP na stavbě.“
REPORT-SYSTEM poskytujeme našim zákazníkům zcela zdarma v rámci spolupráce v oblasti koordinace BOZP na staveništi.
Systém je ale vhodný také pro koordinátory, kteří pracují samostatně a rádi by ho využívali. Je možné si ho pronajmout. V případě zájmu nás kontaktujte.